Hasankeyf bayramda ziyaretçilerin ilgi odağı oldu

9 gün süren tatilde Hasankeyf'in tarihi eserleri ziyaretçilerin ilgi odağı oldu.

Ülkenin farklı illerinden Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne gelerek tatillerinde kültür turizmini tercih eden turistler, Hasankeyf Baraj gölü bölgesinden taşınan tarihi eserleri yeni yerlerine ziyaret etti.

İmam Abdullah Türbesi, Zeynel Bey Türbesi, Artuklu Hamamı, Hasankeyf Kalesi, Hasankeyf Müzesi ve Er-Rızk Camii'ni ziyaret eden turistler, tarihi mekanların önünde hatıra fotoğrafı çektirdi.

Esnaflar da mahalledeki ziyaretçi yoğunluğundan memnun kaldı.

“Hedefimiz Hasankeyf’i turizmde istenilen potansiyele ulaştırmak”

Tüccar Mehmet Salih İnalöz, ziyaretçi yoğunluğundan memnun olduklarını söyledi.

Ramazan ayında işlerini yenileyerek tatile hazırlandıklarını belirten İnalöz, şöyle konuştu: “İlçede 9 günlük tatil yoğun. Bu yoğunluğun gelecekte de devam etmesini umuyoruz. Amacımız Hasankeyf'i istenilen potansiyele ulaştırmak.” Turizmde misafirlerimizi Hasankeyf'te ağırlamanın mutluluğunu yaşıyoruz.” dedi.

İlçede tur rehberi olan Mustafa İridil de ramazan ayının yavaş ilerlediğini ve bayram tatilinde ziyaretçilerden ilgi gördüklerini söyledi.

Hasankeyf bayramda ziyaretçilerin ilgi odağı oldu

Hasankeyf'in tarihi ve turistik önemine değinen İridil, “Türkiye'de eşi benzeri olmayan bir yer. Herkesi davet ediyoruz. İlçemize ziyaretçi ağırlamaktan onur duyuyoruz.” dedi.

İstanbul'a gelen ziyaretçilerden Sabri Sümer, tarihi ilçeyi görmekten mutluluk duyduğunu belirterek, şunları söyledi:

“Tarihi ilçeyi çok beğendim. Tarihi yerler ve taş evler çok güzel. Buranın manzarası da çok güzel. Hediyelik eşyalar da çok hoşumuza gitti. Ailemle geldim. Ailemin de buradaki kültürü görmesini istedim. “